GGD Zaanstreek-Waterland daagt u uit om in maart mee te doen met de actie 30dagengezonder. Het doel van de actie is om in 30 dagen een gezondere gewoonte aan te leren. Dit doet u door een concrete haalbare uitdaging te kiezen die u 30 dagen lang uitvoert. Denk aan 30 dagen op tijd naar bed, niet snoepen, vegetarisch eten, elke dag 10.000 stappen zetten of elke dag de smartphone een uurtje uit. De actie stimuleert om op een positieve manier een uitdaging met uzelf aan te gaan. Door het samen te doen, motiveert u elkaar en houdt u het vol.

Doet u mee?!

Iedereen die woont of werkt in Noord-Holland kan zich tot en met 1 maart 2021 aanmelden via www.30dagengezonder.nl. Dan ontvangt u de hele maand maart inspirerende tips en adviezen. Daarnaast helpen de ervaringen van andere deelnemers u om vol te houden. Er staan ook verschillende ideeën voor uitdagingen. Deelname is gratis.
Als u zich als school of bedrijf aanmeldt krijgt u een extra toolkit met meer informatie om de actie een succes te laten worden.

Volg de actie ook op www.facebook.com/30dagengezonder en maak kans op mooie en gezonde prijzen.

Alleen of samen! Wie daagt u uit?

Iedereen kan wel iets bedenken wat voor hem/haar gezonder is. Maar… weten is nog geen doen. In de praktijk is het vaak lastig om te kiezen voor gezonder. De coronacrisis maakt ons weer duidelijk hoe belangrijk een gezonde manier van leven is. Maar dit  is door de huidige omstandigheden en maatregelen juist een extra uitdaging. Wij helpen u om samen met velen andere in maart in actie te komen voor uw gezondheid. Dat is veel leuker en het werkt.

Meedoen kan alleen of in een groep. Samen een uitdaging aangaan werkt stimulerend en u houdt elkaar scherp. Een schoolklas kiest bijvoorbeeld om elkaar elke dag een complimentje te geven, een gezin spreekt af de hele maand samen te ontbijten en collega’s gaan bijvoorbeeld, op afstand, tijdens de lunch samen wandelen. Iedereen, jong en oud, kan meedoen. Vorig jaar deden er bijna 3000 mensen in Noord-Holland mee, waarvan acht scholen en tweeëntwintig bedrijven. 90% van de deelnemers hield de uitdaging vol en heeft er positieve ervaringen aan overgehouden.